29 martie 2011

Premiile fericite

Veştile serii trecute.
Emil Brumaru, laureat la Premiile "Observator cultural" 2011 - Premiul "Gheorghe Crăciun" pentru Opera Omnia.
Radu Vancu, premiant la secţiunea Poezie pentru volumul "Sebastian în vis". Alături de Ion Mureşan.
Ovidiu Nimigean, premiant la secţiunea Proză pentru "Rădăcina de bucsau". Alături de Gabriela Adameşteanu.
Lista completă a laureaţilor aici.
Felicitări!
Am ţinut bine secretul, nu? De răbdare nu duc lipsă. Dar încă aştept un premiu major pentru Radu Pavel Gheo şi "Noapte bună, copii!"

***
Nu pot să nu mă gîndesc că, în cazul lui Emil Brumaru şi al lui Radu Vancu, premiile se întîlnesc pe terenul scrisului în şi despre fericire.
Scrisul e o rugăciune, o îndumnezeire, un extaz rar trăit şi total; ești, ca să mă folosesc de un titlu al lui S. C. Lewis, “Surprins de bucurie”... Scriind eşti fericit, scriind te rogi... Cel puţin aşa mi s-a întîmplat mie... Dar mai sînt multe de nuanţat... În ultimă instanţă, scrisul e felul meu de a mă ruga, e rugăciunea mea cea mai sinceră, rugăciune venită din sîngele și din carnea mea. Singura pe care o pot folosi, pe care încerc s-o ating...
A scrie într-o stare de fericire nu e "scîrbos" fiindcă chiar el, scrisul, augmentează fericirea, o duce la trăiri nebănuite, apropiate de miracol, fac palpabil, vizibil acel Miracol, Scrisul ca Har…
- Emil Brumaru, în "Despre poezie, înaintea unui tren (2)", Diablog din Suplimentul de cultură, ianuarie 2011.
Video.

Niciun comentariu: