13 iunie 2021

Asta a făcut Isidor pentru mine

Am scris o singură poveste pentru copii, alcătuită din două părți – cărțile cu Isidor: O vară cu Isidor și Iarna lui Isidor (Polirom, 2017, 2020). Sunt două romane pe care visez să le văd publicate împreună, fiindcă ele alcătuiesc o unică poveste, rotundă. La capătul celui de-al doilea volum se cam încheie povestea condorului meu. Am scris motivată de apariția colecției Polirom Junior – m-a încântat să văd acolo nume de mari autori străini care au scris, printre cărțile lor, și o carte pentru copii. Și m-a încântat felul în care era alcătuită colecția: erau cărți de citit, nu de răsfoit. Romane. Povești consistente, nu trei rânduri de text și o ilustrație pe pagină. Asta m-a atras. Am vrut să scriu pentru copii fără să mă prostesc, fără să mă aplec înspre ei și să îi ciupesc de obraji. Să le spun o poveste care contează și pentru mine, să le vorbesc cu vocea mea obișnuită, firească. O vară cu Isidor – care se adresează copiilor mai mari și, știu sigur, adulților – a fost prima carte românească publicată la Polirom Junior, în vremea când coordonatorul colecției era Bogdan-Alexandru Stănescu. Sunt uluită să văd cum Isidor apare constant în topurile de vânzări ale editurii. Cartea asta, aflată la al șaptelea tiraj, mă ajută să trăiesc și să scriu mai departe. Datorită ei și reeditării unor traduceri am reușit să scriu Toți copiii librăresei – niciodată înainte nu am avut parte de un asemenea timp decupat pentru scris. Asta a făcut Isidor pentru mine. Asta au făcut copiii pentru mine.

- răspuns pentru Dilema veche, anchetă realizată de Ana Maria Sandu. Opt scriitori vorbesc despre experiența scrierii de cărți pentru copii. Întreaga anchetă, aici.

***

Toți copiii librăresei este nominalizat la Premiile Observator cultural, cea de-a treia nominalizare a acestui roman la un premiu național. Întreaga listă a nominalizărilor, aici.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Bună ziua, Veronica !
Sunt învățătoare în București și am ales, ca și carte-premiu pentru elevii mei care au terminat clasa a IV-a, această carte. Nu mi-a recomandat-o cineva ci, pur și simplu, am ales-o după titlu și rândurile scrise pe copertă.
Am fost curioasă să văd dacă am făcut o alegere bună și am început s-o citesc. Am fost încântată!
Sper să le placă și copiilor! Sper să învețe cât de multe lecții din această carte:atenția la tot ce ne înconjoară, prietenia din oameni și animale, grija pentru cel de lângă tine, umorul de calitate, jocul cu cuvintele și, mai presus de toate, empatia și iubirea.
Te felicit din toată inima! E nevoie de scriitori români contemporani care să transmită copiilor , prin operele lor, mesaje conținând asemenea învățături !
Îți doresc mult succes!

Veronica spunea...

Bună ziua!
Mulțumesc mult pentru mesaj. Mă bucur că l-ați ales pe Isidor pentru cei mai isteți copii! Sper să le aducă bucurie în vacanța care începe (după un an școlar atât de complicat).
Vă doresc tot binele, să îmi mai scrieți. :)
Cu drag,
Veronica