16 decembrie 2007

Cotrobăiala

Cu bagajul făcut în pripă, caut cam de mult timp o carte de luat în concediu. Trag de cîte-un cotor, zic "Asta-i!" şi iar ceva nu-mi convine... Trec prin Hesse, Erofeev, Bulgakov, poposesc la Matei Călinescu. Ce chin! Ditamai meniul, şi tu ai voie o singură prăjitură.
Acum o zi, două, am vrut să postez aici un sondaj - ce carte luăm în concediu? De citit, de recitit? Sau niciuna, pentru că vom cumpăra acolo?...
Pînă la urmă, s-a aprins beculeţul: "Camera obscură", Nabokov.
Motive nenumărate. Da, da, da!
Şi las măgăoaia de laptop acasă!

2 comentarii:

Anonim spunea...

"Camera obscură" a fost prima carte de Nabokov pe care am citit-o! E crudă şi senzuală.

Veronica spunea...

Am revenit! Am citit-o de doua ori la rind, in decurs de doua saptamini! O experienta fara precedent. A doua zi dupa ce am terminat-o, am luat-o de la capat. Voi detalia...
Da, stiam de acea lectura. Imi amintesc, era precizat si "Sirin"!