28 februarie 2013

Multumiri si retragere

Scrisoare trimisă astăzi redacţiei "Ziarul de Iaşi"

Stimate domnule Alexandru Călinescu, preşedinte al juriului
Premiului Naţional de Proză „Ziarul de Iaşi”,
stimaţi membri ai juriului,

Am primit cu surprindere şi bucurie vestea că volumul „Roşu, roşu, catifea”, publicat anul trecut la Casa de Pariuri Literare, a fost nominalizat printre cele zece cărţi finaliste la Premiul Naţional de Proză „Ziarul de Iaşi”.
Nominalizarea mă onorează şi vă mulţumesc, însă aş dori retragerea volumului meu din etapele viitoare de jurizare. Motivul este, probabil, uşor de intuit: faptul că am publicat o carte (în 2009) şi am semnat o rubrică timp de trei ani şi jumătate în „Suplimentul de cultură” (2008-2011) împreună cu un scriitor care este membru al juriului, domnul Emil Brumaru. Pentru a evita suspiciunile sau situaţiile stânjenitoare, vă rog să retrageţi volumul meu din competiţie.
Nu aş vrea să închei fără să îmi exprim bucuria imensă şi mulţumirile pentru faptul că aţi luat în considerare pentru acest premiu, unde de regulă concurau romane, şi volumele de proză scurtă. Pentru mine, acest premiu este mai mult decât suficient.
Tuturor celorlalţi scriitori nominalizaţi le doresc ceea ce îmi doresc şi mie: să fie citiţi.

Cu preţuire,
Veronica D. Niculescu

Sibiu, 28 februarie 2013

Despre premiul în cauză, aici.

Niciun comentariu: