8 septembrie 2019

„Cum e lumea” - Un ursuleț de manual

La început de an școlar, după o vară tăcută, vin și eu cu o veste.
A apărut manualul de Limba și literatura română pentru clasa a VII-a, de la Editura Art, câștigător al licitației din acest an, unde o povestire semnată de mine este textul de bază pentru prima secțiune.
„Cum e lumea” este un text inedit, scris anume pentru manual toamna trecută, la invitația autorilor - care au lucrat vreme de exact un an pentru alcătuirea acestei cărți. Lor le mulțumesc, emoționată și impresionată de rezultat, și sper ca pentru copii întâlnirea cu ursulețul Bianca să fie una plăcută. Am scris cu gândul la cititorii micuți cărora le-a plăcut O vară cu Isidor.

Mulțumiri autorilor: Florentina Sâmihăian, Sofia Dobra, Monica Halaszi, Anca Davidoiu-Roman, Horia Corcheș - mai cu seamă celui din urmă, care s-a ocupat de întreaga secțiune 1 a manualului, precum și de caietul elevului, unde se află o continuare a poveștii.

Manualul va fi disponibil aici și poate fi răsfoit în versiunea digitală aici.

Câteva imagini, doar cu începutul povestirii și primele lecții de pe marginea sa. Sunt atât de fericită că este Sibiul acolo, cu Dumbrava, cu Parcul Sub Arini și cu Valea Aurie!




21 de comentarii:

Maria Mihaita spunea...

Uff, frumos text dar mi-a rupt inima să-mi aduc aminte de povestea puiului de urs de la Sibiu.
Felicitări, Veronica!

Veronica spunea...

Mulțumesc, Maria!

Am vrut să-l salvez, să întorc moartea din drum, măcar în poveste.

Îmi rămăsese și mie în gând imaginea revoltătoare a ursulețului împușcat lângă ghiveciul cu flori; restul e invenție - sau altă realitate posibilă.

Unknown spunea...

Din ce volum este textul " Cum e lumea"?

Veronica spunea...

Bună ziua. Răspunsul e inclus în postarea de mai sus și e precizat și în manual: e un text inedit, deci nu este publicat în nici un volum apărut înainte. Va fi, cândva.

Unknown spunea...

IN CE AN A APARUT CARTEA CUM E LUMEA SI LA CE EDITURA VREAU RASPUNSUL FOARTE URGENT

Unknown spunea...

IN CE AN A APARUT CARTEA CUM E LUMEA SI LA CE EDITURA

Unknown spunea...

IN CE AN A APARUT CARTEA SI LA CE EDITURA ?

Unknown spunea...

Imi place mult povestea!

Unknown spunea...

Imi place mult povestea!

Veronica spunea...

Mă bucur! Mulțumesc.

Anonim spunea...

Nu voi ierta niciodată faptul că e scris într-un manual școlar care îmi terorizează zilele

Crenguța spunea...

Minunat textul! Azi l- am citit și l- am discutat( copleșiți) cu elevii mei de clasa a VII- a ( ei fiind din Cisnădie-- Sibiu--, cu atât mai emoționant a fost totul)! Și am visat împreună,datorită dumneavoastră, măcar preț de câteva secunde , la un alt final...

Veronica spunea...

Mulțumesc mult pentru semn! E foarte prețios, mai ales venind din Sibiu.

Unknown spunea...

Doamna Veronica ,as vrea sa va spun ca,povestea dumneavoastra ,,Cum e lumea" este minunata,sunt eleva in clasa a7a si de cand am ajuns la scoala nu am citit nicio povestire care sa ma emotioneze atat.😍
In clasa ,impreuna cu profesoara de romana ,am citit aceasta povestire si ne-am spus opinia ,am trimis la editura ,dar,nimeni nu ne-a raspuns😔

Unknown spunea...

Doamna Veronica ,as vrea sa va spun ca,povestea dumneavoastra ,,Cum e lumea" este minunata,sunt eleva in clasa a7a si de cand am ajuns la scoala nu am citit nicio povestire care sa ma emotioneze atat.😍
In clasa ,impreuna cu profesoara de romana ,am citit aceasta povestire si ne-am spus opinia ,am trimis la editura ,dar,nimeni nu ne-a raspuns😔

Veronica spunea...

Draga mea (îmi pare rău că nu știu cum te cheamă și nu-ți pot spune pe nume),

Îți mulțumesc pentru mesaj și mă bucur tare mult de ce îmi spui. Am scris povestirea pentru voi, copiii care veți folosi manualul, și am avut mari emoții! Mă bucur că ursulețul Bianca s-a împrietenit cu unii dintre voi.
Să vă bucurați de cărți, să citiți multe povești reușite și să iubiți mereu literatura - cu cărți, viața e infinit mai frumoasă!

Cu drag,
Veronica

Unknown spunea...

Bună ziua ,ați adresat în acest manual două întrebări elevilor.
Iată răspunsul meu :
1.,, Ce asemănări ai observat între ursulețul și fata din povestire"?
Eu am observat că ,atât ursulețul cât și fata din povestire au spirite de aventurieri și dorința de a cunoaște lumea.
2. ,,Ai dorit vreodată să pleci intr-un loc necunoscut ,unde nu ai mai fost niciodată ?Unde și de ce"?
Mie mi-ar plăcea să vizitez satele din Maramureș pentru că sunt o iubitoare de folclor.
Un text foarte frumos .❤

Veronica spunea...

Mulțumesc! :) Foarte frumos și corect.

E mai puțin important ca răspunsurile să ajungă la mine. Sunt doar un prilej de discuție între voi, cred...

Anonim spunea...

🥰

Monica spunea...

Buna ziua
Caut pentru fiul meu textele "Cum e lumea " si "Lumea s-a largit dintr-odata". Sunt lectura pentru vara asta si nu gasesc pe nicaieri.Ma puteti ajuta

Veronica spunea...

Bună ziua,

Cele două texte fac parte din manualul de clasa a VII-a de la Editura Arthur. Sunt texte inedite, scrise special pentru acel manual, deci nu se găsesc altundeva (nu le-am publicat în nici un alt volum, deocamdată).

Mai exact, „Cum e lumea” face parte din manual, iar „Lumea s-a lărgit dintr-o dată” este continuarea, din caietul elevului.