18 februarie 2012

Mitisorii de alun

Se numeşte Kingdom of the Forest, la noi a fost tradus Împărăţia codru, şi e un poem de film, un an al pădurii vizionabil într-o oră, de la nivelul firului ierbii - buburuze făcînd triplu-salturi mortale cînd pe frunza lor cade o ghindă, furnici înecate într-un strop de răşină, mîţişori de alun scuturîndu-şi polenul într-o ploaie de aur, brebenei şi falşi brebenei în aburul pădurii, vulpea cu şapte pui în prea-curata-i vizuină şi prima ieşire la lumină a celui mai îndrăzneţ vulpişor, şoareci alungaţi din căsuţa lor de regina-bondar, un vis, un poem, un vis. Şi, Doamne, totul e adevărat. Să tot vrei să te naşti copac.
A fost difuzat de National Geographic; vedeţi cînd se va relua, e mi-nu-nat.
Trailer (dar departe de splendoarea lent picurată în detalii a filmului) aici, iar imagini aici.
Sînt fericită.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Am avut un vis asemanator cinda am fost copil,se pare ca am fost intro padure de felul celei descrise de tine si filmata de NG de fapt nu a fost vis a fost o luna de vacanta la munte, Anina 1973.
Multumesc pentru amintitri...

Veronica spunea...

Cu plăcere. Şi eu mulţumesc.
Probabil de foarte departe pădurea de demult se vede şi mai frumoasă.