24 februarie 2010

"...o sa ma clatin si-o sa ma prabusesc"

Azi dimineaţă, la emisiunea Omul care aduce cartea, Dan C. Mihăilescu a prezentat Povestirile lui Vladimir Nabokov. Eram foarte curioasă cum o primeşte.
Pasajul de la "mostra de stil" este din Zei, una dintre marile mele preferate, din cele pe care le-am tradus. Interesant este că exact acelaşi pasaj a fost ales, din volumul de şapte sute de pagini, acum o lună şi ceva, şi de cei de la Adevărul literar şi artistic. Iată-l:

Mergem împotriva vântului, de-a lungul gardurilor impunătoare. Într-o zi la fel de însorită şi fremătătoare ca aceasta ne vom îndrepta înapoi spre nord, în Rusia. Vor fi foarte puţine flori, doar stelele galbene ale păpădiilor de-a lungul şanţurilor. Stâlpii de telegraf, gri-porumbel, vor zumzăi la apropierea noastră. Când, dincolo de curbă, inima îmi va fi străpunsă de brazi, de nisipul roşu, de colţul casei, o să mă clatin şi-o să mă prăbuşesc.

Ultimele cuvinte le-am rostit şi eu deodată cu D.C.M. Le ştiu pe de rost.

Emisiunea aici.

***

Primesc pe înserat o veste bună. Aşadar, proaspăt, direct de la sursă: din 1 martie, o nouă emisiune pe TVR Cultural - "Literatura de azi", moderată de Daniel Cristea Enache. Detalii aici.

Niciun comentariu: